Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Deze blokkeren het signaal. Daarom introduceren we bellen via 4G en wifi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar.

Wat heb je nodig?

Een zakelijk 4G abonnement via Rocom

Een geschikte telefoon op advies van Rocom

De laatste software van het betreffende 4G toestel

Wat is WiFi en 4G bellen?
Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen kun je gebruik maken van WiFi om verbinding te maken wanneer er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.

Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken?
Alle klein zakelijk en groot zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen gebruik maken van VoLTE en VoWiFi.

Noodnummers bellen
Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan word je automatisch overgeschakeld naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via Wifi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je wordt automatisch overgeschakeld naar het netwerk van een andere provider.

Wat heb je nodig om hier gebruik van te maken?
Je kunt hier gebruik van maken wanneer je een 4G geschikt abonnement hebt (zowel klein als groot zakelijk) en beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kunnen Bedrijven altijd bij Rocom een geschikt toestel aanschaffen

Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm?
Dit komt omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen. 

Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen?
Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek wordt op dezelfde manier in rekening gebracht als bellen via 2G/3G.

Mijn firewall blokkeert VoWiFi, welke poort(en) gebruiken jullie?
De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert. 

Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet?
Vanuit het buitenland worden VoLTE en VoWiFi nog niet ondersteund. Je gesprek zal daarom automatisch via 2G of 3G verlopen.

Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op?
Ja, het is belangrijk dat je de default DNS van je Nederlandse provider of een andere Nederlandse DNS gebruikt. 

Het lukt niet om VoLTE of VoWiFi te gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat?
Op dit moment is VoLTE en VoWiFi nog niet geschikt voor prepaid. Er zijn wel plannen om dit op termijn mogelijk te maken.